Прим __
ЗАТВЕРДЖУЮ
Міністр внутрішніх справ України
_______________________А. Аваков
"___"_________________201_р.
РОЗРОБЛЕНО
Голова правління
Української асоціації систем
безпеки дорожнього руху
_______________________В. Кривенко
"___"_________________201_р.
СПЕЦІАЛЬНІ ВИМОГИ
Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної
техніки
Редакція 1.21
від 04.08.2016
ПОГОДЖЕНО
Голова Національної поліції України
_____________________Х. Деканоідзе
"___"_________________201_ р
ПОГОДЖЕНО
Заступник генерального директора з
метрології та наукової діяльності
ДП «Укрметртестстандарт»
___________________Ю. Кузьменко
"___"_________________201_р.
Київ – 2016
Зміст
1. Загальні положення............................................................................................................................3
2. Загальна структура і місце вимірювачів швидкості в системі.......................................................3
3. Основні функціональні задачі вимірювачів швидкості руху транспортних засобів ...................3
4. Забезпечення належної, достатньої і достовірної доказової бази .................................................4
5. Суттєві технічні вимоги до вимірювачів швидкості.......................................................................5
6. Технічні вимоги до захисту інформації ...........................................................................................8
7. Польові випробування ......................................................................................................................9
8. Скорочення і терміни.........................................................................................................................9
Додаток 1. Специфіковані вимоги до пакету фактичних даних .....................................................10
1. Загальні положення
1.1. Ці спеціальні вимоги (СВ) розширюють суттєві вимоги Додатку 2 до «Технічного
регламенту законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки» (ТР) з метою
більш докладного викладення деяких аспектів загальних вимог і процедур тестування
вимірювачів швидкості руху транспортних засобів дистанційних (далі вимірювачів
швидкості), що фіксують правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього
руху в автоматичному режимі.
2. Загальна структура і місце вимірювачів швидкості в системі Автоматизована
система контролю за дотриманням водіями Правил дорожнього руху (ПДР) складається з
Автоматичної системи виявлення і фото/відео фіксації подій з ознаками порушення ПДР і
Автоматизованої системи обробки подій з ознаками порушення ПДР.
2.2. Автоматична система виявлення і фото/відео фіксації подій з ознаками порушення
ПДР складається з мережі вимірювачів швидкості (ВШ) з функцією
фотовідеофіксації та їх комплексів, які встановлюються безпосередньо на
автошляхах і серверів накопичення фактичних даних про події, що мають ознаки
порушень ПДР.
2.3. Автоматизована система обробки подій з ознаками порушення ПДР складається з
серверу центру обробки подій і автоматизованих робочих місць (АРМ) посадових
осіб Національної поліції зі спеціальним програмним інтерфейсом автоматизації
винесення рішень, підсистеми процесінгового і білінгового центрів, а також
клієнтського серверу.
3. Основні функціональні задачі вимірювачів швидкості руху транспортних засобів
ВШ це спеціальний технічний засіб, що здійснює вимірювання параметрів руху цільових
транспортних засобів (ЦТЗ) за рахунок фізичного вимірювання швидкості та/або обробки
послідовності фото/відеокадрів зображення; при цьому:
- фізичне вимірювання швидкості вважаться основним вимірюванням, а вимірювання
швидкості на основі обробки послідовності фото/відеокадрів зображення
допоміжним;
- під параметрами руху слід розуміти швидкість руху ЦТЗ та його напрямок або
траєкторію.
3.2. ВШ повинні автоматично здійснювати вимірювання і реєстрацію параметрів руху
ЦТЗ, а також порівнювати відповідність фактичних параметрів руху ЦТЗ сигналам
регулювання дорожнього руху та обмежень, що встановлені дорожніми знаками і
розміткою.
3.3. При виникненні не відповідності, а саме в разі перевищення/порушення наперед
встановлених порогових параметрів руху ЦТЗ та/або їх певної комбінації ВШ
повинен автоматично визначати цю подію, як таку, що має ознаки порушення ПДР.
3.4. При визначені події, що має ознаки порушення ПДР, ВШ повинен зафіксувати
фактичні дані про обставини чи параметри руху/стоянки в обсязі достатньому для
перевірки дійсності параметрів і визначення суті правопорушення.
3.5. Результатом визначення події, що має ознаки порушення ПДР, має бути формування
пакету фактичних даних, що містить необхідну кількість зображень (кадрів) ЦТЗ та
метадані, що пов’язані з цими зображеннями (кадрами):
- найменування, типу ВШ;
- серійний (заводський) номер ВШ;
- місце (адресу) фіксації події з ознаками порушення ПДР;
- географічні координати місця фіксації події;
- дата та час події з ознаками порушення ПДР;
- вид порушення ПДР, яке містить зафіксована подія;
- фактичні дані про параметри контролю/вимірювання;
- дані про сигнали регулювання та обмеження траєкторій руху і швидкісного режиму,
що були актуальними на момент фіксації події з ознаками порушення ПДР;
- номерний знак транспортного засобу (НЗТЗ);
- стану лічильника пакетів з фактичними даними (п. 6.7);
- інших допоміжних технічних даних.
3.6. На зображеннях (зображенні), що входять до складу пакету фактичних даних, має
відображатись текстова інформація, що дозволяє підтвердити дійсність параметрів і
визначити суть правопорушення, а саме: дата, час з розподільною здатністю до 0,01 с
та/або порядковий номер кадру, координати місця встановлення ВШ, значення
виміряної швидкості ЦТЗ, тощо.
3.7. ВШ повинен автоматично здійснювати заходи щодо збереження цілісності
інформації шляхом захисту від несанкціонованих дій, які можуть призвести до її
випадкової або умисної модифікації чи знищення і передати фактичні дані про
подію, що має ознаки порушення ПДР, відкритими каналами зв’язку до серверу
накопичення фактичних даних. Відповідність і достатність заходів щодо збереження
цілісності інформації повинна бути підтверджена експертним висновком ДССЗЗІ
(дивись розділ 6).
4. Забезпечення належної, достатньої і достовірної доказової базиФактичні дані про
обставини чи параметри руху/стоянки повинні бути належними, достатніми і достовірними
для цього одномірні одноцільові ВШ, що призначені для вимірювання швидкості лише
одного ЦТЗ і багатовимірні, багатоцільові ВШ, що призначені для вимірювання швидкостей
та/або координат кількох ЦТЗ одночасно повинні пройти оцінку відповідності цим
Спеціальним вимогам і вимогам Технічного регламенту законодавчо регульованих засобів
вимірювальної техніки.
4.2. Для одномірних одноцільових ВШ налаштування кута зору камери, повинно
гарантувати, що в кадр потрапляє тільки один ЦТЗ. Якщо при вимірюванні в кадр
потрапляє декілька транспортних засобів, то таке вимірювання повинно ігноруватись
або на зображення ЦТЗ повинна бути нанесена мітка, що однозначно його
ідентифікує на тлі сусідніх транспортних засобів. Правомірність нанесення мітки на
зображення ЦТЗ повинна бути підтверджена інструментально.
4.3. Багатовимірні, багатоцільові ВШ повинні однозначно визначати швидкості та
положення у просторі ЦТЗ, що перетинають зону контролю у власній системі
координат та перераховувати їх у систему координат, пов’язану з дорогою та у
систему координат фото-відео зображення. На кадрах, що входять до пакету
фактичних даних, мають бути нанесені мітки, що позначають розміщення номерної
пластини ЦТЗ, швидкість якого вимірювана. Для кожного ЦТЗ має бути
сформований окремий пакет фактичних даних.
4.4. ВШ, що здійснюють фізичне вимірювання швидкості, повинні додатково
здійснювати оцінку швидкості ЦТЗ за даними фотовідеофіксації. Результати оцінки
мають бути наочними для безпосереднього доведення достовірності вимірювання
швидкості у суді. При перевищенні встановленого порогу відхилення результату
оцінки від результату первинного вимірювання швидкості, має бути діагностовано
несправність ВШ та отримані результати визнані недостовірними.
4.5. Для оцінки швидкості ЦТЗ з його треку мають бути обрані два опорні кадри, що
дозволяють достовірно оцінити зміщення ЦТЗ у просторі за період часу, що минув
між ними.
4.6. Обидва опорні кадри, які використовуються для оцінки швидкості ЦТЗ, мають бути
включені до складу пакету фактичних даних.
4.7. Інтервал часу між опорними кадрами
1
має бути не менше 0,5 с, а кількість кадрів з
зображенням ЦТЗ має бути не менше 10.
4.8. Максимально допустиме відносне відхилення інтервалу часу між двома сусідніми
кадрами має бути в границях ± 1 %.
4.9. При введенні в експлуатацію ВШ, з метою забезпечення можливості подальшого
контролю і, за необхідності, регулювання (юстування) положення фото/відеокамери
1
Рекомендовано встановлювати ВШ таким чином, щоб у полі зору камери знаходились орієнтири для
наочного визначення дистанції (елементи розмітки, бордюри, спеціально нанесені позначки, тощо).
необхідно вимірювати і фіксувати в експлуатаційній документації параметри
правильного просторового налаштування (висоти над рівнем дороги, відстані від
краю дороги, положення оптичної осі, відповідних кутів нахилу, панорамних
фотознімків тощо та допустимих відхилень цих параметрів).
4.10. ВШ повинні забезпечувати можливість поточного контролю параметрів
налаштування фото/відеокамер і перевірку відповідності із параметрами
просторового налаштування, зафіксованими під час введення в експлуатацію.
Наприклад, за зразками фотозображень.
4.11. Одномірні одноцільові ВШ, повинні забезпечувати можливість контролю
точки наведення випромінювача. Відносні похибки вимірювання, які є наслідком
відхилень прицілювання мають бути в границях ± 0,5 %.
4.12. Для ВШ в п.4.6 правильне співвідношення між напрямком випромінення і
оптичної осі камери повинні бути забезпечено шляхом механічної установки або за
допомогою операцій, що наведені в технічний документації.
4.13. Рекомендований кут падіння променю відносно напрямку руху повинен бути
стабільним і знаходитись в діапазоні від 15° до 30° або повинно забезпечуватись
автоматичне вимірювання кута для урахування його в розрахунку швидкості.
4.14. Якщо кут падіння променю не перевищує 10° (тобто випромінювач
використовується практично паралельно напрямку руху) він може не враховуватись.
4.15. ВШ повинен бути встановлений таким чином, щоб забезпечувати максимально
допустиму похибку вимірювання швидкості ± 3 % для усіх ЦТЗ, що потрапляють до
неї, незалежно від їх положення та напрямку руху відносно ВШ.
4.16. ВШ повинні забезпечувати автоматичне ігнорування неточних результатів,
при виході параметрів живлення і кліматичних умов функціонування поза нормовані
робочі умови, які встановлено цими СВ і ТР, а внутрішня логіка процесу
контролю/вимірювання, повинна гарантувати, що результати не можуть бути
пов’язані з помилковим вибором ЦТЗ навіть там, де транспортні засоби здійснюють
маневрування (обгін, випередження, зміну полоси руху тощо).
4.17. ВШ можуть бути застосовані для фіксації різних типів правопорушень. Для
фіксації кожного типу правопорушень повинні бути виконані специфічні вимоги до
наявності у пакеті фактичних даних необхідних зображень та специфікованого вмісту
метаданих. Ці вимоги викладені у Додатку 1.
5. Суттєві технічні вимоги до вимірювачів швидкостіЗа конструктивними
особливостями, пов'язаним зі ступенем мобільності, ВШ мають поділятися на три групи:
- стаціонарні (С) - призначені для контролю за дорожнім рухом в режимі безперервної
роботи і розміщуються стаціонарно на стовпах, опорах та інших конструкціях, які є
елементами облаштування автомобільних доріг;
- пересувні (П) - призначені для контролю за дорожнім рухом в режимі безперервної
роботи протягом обмеженого проміжку часу і розміщуються на спеціальних
конструкціях (штативах, триногах, боксах тощо);
- мобільні (М) - призначені для контролю за дорожнім рухом безпосередньо і
розміщуються на автомобілях патрульної служби, громадському транспорті тощо.
5.2. За ознакою впливу на середовище:
- випромінюючі (радарні, лазерні);
- не випромінюючі (інтервальні, відео обробляючі)
5.3. ВШ повинні складатися з:
- обладнання фотовідеофіксації (одна або декілька відеокамер для формування
зображення) з пристроями освітлення;
- вимірювачів параметрів (його комплектація залежить від виду параметрів, що
контролюються/вимірюються);
- апаратно-програмного забезпечення, у тому числі обчислювального модуля, модуля
захисту цілісності інформації, модуля синхронізації точного часу, модуля визначення
просторових координат, модуля діагностики, накопичувача фактичних даних і
модуля зв’язку.
5.4. Апаратно-програмне забезпечення усіх ВШ має включати в себе модуль для
автоматичного визначення власних просторових координат.
5.5. Вимоги до програмного забезпечення ВШ повинні відповідати рекомендаціям OIML
D31 і WELMEC 7.2.
5.6. Конструкція стаціонарних ВШ повинна передбачати можливість установки на/в:
- індивідуальних стійках, колонках, консольних і рамних опорах;
- стовпах освітлення;
- елементах дорожніх споруд: мостів, шляхопроводів і тунелів;
- дорожнє полотно.
5.7. Конструкція ВШ групи С повинна забезпечувати легкий доступ до елементів, що
підлягають технічному, сервісному і регламентному обслуговуванню без порушення
цілісності обладнання й даних.
5.8. Деталі кріплення до стойок та інших опорних конструкцій, які в зборі зі
стаціонарними ВШ повинні витримувати вітрові навантаження, відповідні
кліматичному району установки виробів та відповідати ДСТУ Б В.1.2-3.
5.9. ВШ повинен забезпечувати:
- функціонування в цілодобовому режимі;
- автономне живлення протягом не менш ніж 1 години;
- зберігання інформації в системі «ВШ - сервер накопичення фактичних даних» не
менш ніж 90 діб;
- забезпечувати самотестування та самодіагностування основних блоків та вузлів після
вмикання;
- антивандальну і аварійну сигналізацію.
5.10. Конструкція ВШ має забезпечувати розпізнавання передніх або задніх
номерних знаків ЦТЗ, залежно від напрямку їх руху відносно ВШ.
5.11. ВШ повинні в будь-який час доби і за будь-яких погодних умовах
забезпечувати такі параметри розпізнавання НЗТЗ, які рухаються із швидкостями від
0 до 240 км/год та відповідають Конвенції про дорожній рух 1968 року:
- ймовірність повного розпізнавання не менше 90 % від загальної кількості номерних
знаків, які може розпізнати людина;
- ймовірність неправильного розпізнаванняне більше ніж 4 %.
5.12. Повним розпізнаванням НЗТЗ вважається послідовність кодів символів (АSCII
або Unicode), що відповідає його цифролітерній послідовності (без урахування
роздільників, інтервалів та іншої службової інформації на знакові).
5.13. Неправильним розпізнаванням НЗТЗ вважається заміна, додавання або
виключення в підсумковій символьній послідовності хоча б одного із символів,
порівняно з цифролітерною послідовністю вихідного НЗТЗ.
5.14. Зображення НЗТЗ має бути контрастним та вміщуватись у кадрі повністю.
Зображення вважається контрастним, якщо різниця між яскравістю штриха та
яскравістю фону НЗТЗ перевищує 20% більшого із значень; при цьому мінімальна
висота символу на зображенні НЗТЗ не повинна бути меншою за:
- для камер без апаратного стискання відеопотоку (аналогових, машинного зору) - 14-
20 пікселів,
- для IP-камер з апаратним стисканням відеопотоку - 20-30 пікселів.
5.15. Зображення НЗТЗ не повинно бути:
- нерівномірно засвіченим;
- пере засвіченим;
- змазаним через невідповідність довжини витримки швидкості руху ЦТЗ;
- з ефектом черезрядкової розгортки;
- забрудненим більше ніж на 15% площини;
- перекритим частково або повністю сторонніми предметами
5.16. Пластина НЗТЗ повинна бути розташована під кутами до оптичної вісі камери
не більшими, ніж:
- горизонтальний 20
о
;
- вертикальний 30
о
.
5.17. Кут крену пластини НЗТЗ (поворот відносно перпендикуляру до пластини, що
проходить через її центр ) не повинен перевищувати 5
о
, але бути таким, щоб уявна
горизонтальна лінія перетинала і першій і останній символи однорядкового НЗТЗ.
5.18. Яскравість пристроїв підсвічування зони контролю повинна регулюватися
автоматично залежно від зовнішніх умов освітлення. При цьому випромінювання
пристроїв підсвічування не повинно викликати осліплення учасників дорожнього
руху.
5.19. Діапазон вимірювань швидкості повинен бути не менше ніж від 0 до 240
км/год; при цьому:
- максимально допустимі похибки основного каналу вимірювання ВШ при роботі в
робочих умовах експлуатації на місцевості (за довірчої ймовірності Р=0,998) мають
бути : ±3 км/год в інтервалі діапазону вимірювань до 100 км/год або ± 3 % в
інтервалі діапазону вимірювань понад 100 км/год;
- максимально допустима похибка при визначенні швидкості допоміжного
вимірювання ВШ, що використовує послідовність кадрів (фото/відео зображень) : ±
10 % в усьому діапазоні (за довірчої ймовірності P=0,95).
5.20. Кліматичні умови навколишнього середовища:
- найбільша границя 55°C;
- найменша границя мінус 25 ˚С
- вологість 80% за температури 20 °C;
- атмосферний тиск: від 86 до 106 кПа.
5.21. Стосовно впливу зовнішніх механічних умов ВШ відноситься до класу М2
згідно з ТР.
5.22. Стосовно впливу зовнішніх електромагнітних умов ВШ відноситься до класу
Е2 згідно з ТР.
5.23. Стосовно норм електробезпеки ВШ повинен відповідати вимогам ДСТУ EN
61010-1 щодо захисту від ураження електричним струмом або електричних опіків.
5.24. Стосовно стійкості до нестабільності напруги живлення ВШ не повинен давати
помилкові результати в діапазоні:
- зміни напруги живлення від мінус 15% до плюс 20% від номінального значення;
- зміни частоти живлення від мінус 2% до плюс 2% від номінального значення;
- перебоїв живлення змінного струму до будь-якого рівня, в тому числі:
- нульової напруги протягом 10 мс або менше;
- 50% номінальної напруги протягом 20 мс або менше;
- 80% номінальної напруги протягом 50 мс або менше;
- при повторювані електричні швидкі перехідні процеси для перевірки рівня 3 по ДСТУ
EN 61000-4-4: 2008.
5.25. Стосовно ступеня захисту корпусу ВШ повинні відповідати вимогам ДСТУ EN
60529:2014, класифікації не гірше IP 55, для проникнення води і захисту від пилу.
5.26. Рівень радіозавад, що створюються вимірювачем, повинен відповідати нормам,
які встановлено у ДСТУ IEC 61000-6-3 клас «А».
5.27. Потужність лазерного випромінювання, що створюються ВШ, повинна
відповідати вимогам ДСТУ EN 60825-1 для класу 1.
5.28. Вимоги щодо випромінення радарів:
- робоча частота радарів повинна бути 24,10ГГц ± 25 МГц у всьому робочому
- діапазоні температур. Використання альтернативних частот допускається при
- погодженні з Укрчастотнаглядом;
- рівні електромагнітного випромінювання, що створюються ВШ, не мають
перевищувати значень, встановлених у ДСанПіН 3.3.6.096;
5.29. ВШ мають бути обладнані засобами введення поправки в системну шкалу часу
від зовнішніх джерел точного часу (GPS, мережеві сервери точного часу тощо) з
точністю ±2с.
5.30. Відсутність поправки системної шкали часу у визначений період повинна
діагностуватись, як несправність системної шкали часу та призводити до маркування
сформованих у цей час пакетів фактичних даних, як недостовірних.
5.31. Середнє напрацювання на відмову - не менше ніж 10 000 год.
5.32. Повний середній строк служби - не менше ніж 8 років.
6. Технічні вимоги до захисту інформації
6.1. Забезпечення цілісності інформації, що обробляється в системі повинно бути
забезпечено шляхом застосування засобів криптографічного захисту інформації, які
відповідають вимогам законодавства України та відповідно мають сертифікат
відповідності або позитивний експертний висновок за результатами державної
експертизи у сфері криптографічного захисту інформації.
6.2. Забезпечення цілісності та авторства реалізується застосуванням механізмів
електронного цифрового підпису, а саме шляхом обчислення значення електронного
цифрового підпису на фактичні дані про порушення ПДР. Формат електронного
цифрового підпису повинен відповідати встановленим законодавством вимогам
(формат підписаних даних).
6.3. Ключові данні та особисті ключі повинні формуватися апаратно на ключовому
документі, тобто з обов’язковим використанням захищеного носія виконаного у
якості апаратно-програмного засобу криптографічного захисту інформації. Інтерфейс
апаратно-програмного засобу криптографічного захисту інформації повинен
відповідати встановленим законодавством вимогам.
6.4. Повинні бути реалізовані механізми відкликання сертифікатів викритих ключів, та
відповідно перевірки статусу сертифіката відкритого ключа за списками відкликаних
сертифікатів та/або за службою інтерактивного визначення статусу сертифіката.
Формат списків відкликаних сертифікатів та запитів/відповідей служби
інтерактивного визначення статусу сертифіката повинен відповідати встановленим
законодавством вимогам.
6.5. При обчисленні значення електронного цифрового підпису обов’язково повинна
застосовуватися позначка часу. Формат позначки часу повинен відповідати
встановленим законодавством вимогам.
6.6. ВШ повинно забезпечувати захист від несанкціонованого доступу до власних
ресурсів, зокрема:
- контроль цілісності спеціалізованого програмного забезпечення (СПЗ), що
встановлене в ВШ, шляхом застосування механізмів однозначної ідентифікації СПЗ,
забезпечення виявлення модифікації СПЗ, захисту від несанкціонованої модифікації
СПЗ тощо;
- розмежування доступу до управління ВШ;
- ідентифікацію та автентифікацію користувачів, що отримують доступ до ресурсів
ВШ;
- ведення журналу подій що відносяться до зміни режимів функціонування ВШ.
6.7. СПЗ, що встановлено в ВШ, повинно мати засоби ідентифікації та автентифікації
версії СПЗ.
6.8. СПЗ ВШ повинно бути підписано Розробником та повинні існувати механізми
перевірки ідентичності встановленого на ВШ спеціалізованого програмного
забезпечення та СПЗ, що поставляється Розробником.
6.9. ВШ повинен мати лічильник файлів з метаданими (див. п.3.5), який повинен
автоматично підраховувати кількість створюваних файлів з метаданими, дані
лічильника повинні автоматично додаватись до файлу з метаданими.
6.10. ВШ повинен забезпечити ведення журналу подій, що фіксуються ВШ.
6.11. Кожен файл з метаданими повинен бути підписаний електронно-цифровим
підписом (ЕЦП). ВШ, перед накладанням ЕЦП ВШ повинен за допомогою
автоматичних засобів здійснити перевірку власних ресурсів та додати до файлу з
метаданими відповідну мітку, що підтверджує (або не підтверджує) факт коректного
функціонування ВШ.
6.12. ВШ повинно мати позитивний експертний висновок в сфері технічного захисту
інформації, згідно вимог чинного законодавства.
7. Польові випробування
7.1. ВШ групи С мають бути оцінені в умовах експлуатації під час проведення процедур
за модулем F оцінки відповідності.
7.2. Під час проведення процедури оцінки відповідності за модулем B необхідно
здійснити перевірку при вимірюванні швидкості 500 реальних ЦТЗ. При цьому
похибка не повинна перевищувати максимально допустиму похибку.
7.3. Вимірювальна система, що використовується для порівняння, повинна мати
розширену невизначеність кращу ніж третина розширеної невизначеності ВШ, що
проходить випробування ;
7.4. Для кожного типу ВШ виробник (постачальник) разом із випробувальною
лабораторією розробляє і затверджує програму і методики польових тестувань.
7.5. За наявності позитивного експертного висновка від ДССЗЗІ і відповідних
сертифікатів від органу оцінки відповідності, ВШ рішенням замовника вводиться в
експлуатацію.
8. Скорочення і терміни
АРМавтоматизоване робоче місце.
ЕЦПелектронно-цифровий підпис.
ВШвимірювач швидкості транспортних засобів дистанційний.
НЗТЗдержавний реєстраційний знак транспортного засобу.
ПДРправила дорожнього руху.
СПЗспеціалізоване програмне забезпечення.
ТРтехнічний регламент законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки.
ЦТЗ цільовий транспортний засіб транспортний засіб відносно якого в поточний
момент ведеться контроль за дотриманням ПДР в автоматичному режимі.
OIML – Міжнародна організація законодавчої метрології.
WELMEC - це організація зі співробітництва в галузі законодавчої метрології між
членами Європейського Союзу (ЄС) та EFTA (Європейської асоціація вільної торгівлі).
Зона контролю ділянка дорожнього полотна яка знаходиться в границях проекції
відеокадру на поверхню дороги і місцевості, в межах якої забезпечується фіксація
адміністративних правопорушень у сфері дорожнього руху.
Додаток 1
Додаток 1. Специфіковані вимоги до пакету фактичних даних
п/п
Тип події
Специфіковані вимоги до
метаданих
Специфіковані вимоги до
забражень
1
Перевищення
встановлених обмежень
швидкості руху
швидкість ТЗ (або середня
швидкість);
напрям руху відносно
приладу;
діюче обмеження у місці
вчинення порушення;
відстань, яку подолав ТЗ за
час між 2-ма фіксаціями (для
середньої швидкості);
час, за який ТЗ подолав
пройдену відстань;
відомості про параметри
контрольованої зони
автомобільної дороги, що
виключають наявність
порушення ПДР
Не менше двох фотографій ТЗ, що
задовольняють загальні вимоги та
зроблені з інтервалом не менше 1
с (для системи вимірювання
середньої швидкостідві
фотографії зроблені на початку і в
кінці контрольованої зони)
2
Проїзд на заборонний
сигнал світлофора
максимальна відстань,
пройдена ТЗ за лінію фіксації
(стоп-лінію, кордон
перехрестя) при заборонному
сигналі світлофора, при
перевищенні якої фіксується
порушення (поріг
спрацьовування);
мінімальна відстань до лінії
фіксації, на якій проводиться
оглядова фотографія під час
знаходження ТЗ порушника
перед лінією фіксації;
час, що минув з початку дії
забороняючої фази світлофора
до моменту фіксації;
дані, отримані із контролера
світлофора
не менше двох оглядових
фотографій, як мінімум одна з
яких зроблена під час
знаходження ТЗ-порушника перед
лінією фіксації під час
заборонного сигналу світлофора і,
як мінімум одна фотографія,
зроблена після перетинання ТЗ-
порушником лінії фіксації
3
Порушення правил
проїзду через
залізничний переїзд
максимальна відстань,
пройдена ТЗ за лінію фіксації
(стоп-лінію, кордон
перехрестя, залізничну колію)
при заборонному сигналі
світлофора, при перевищенні
якої фіксується порушення
(поріг спрацьовування);
мінімальна відстань до лінії
фіксації, на якій проводиться
оглядова фотографія під час
знаходження ТЗ порушника
перед лінією фіксації;
час, що минув з початку дії
забороняючої фази світлофора
до моменту фіксації;
дані, отримані із контролера
не менше двох оглядових
фотографій, як мінімум одна з
яких зроблена під час
знаходження ТЗ-порушника перед
лінією фіксації під час
заборонного сигналу світлофора і,
як мінімум одна фотографія,
зроблена після перетинання ТЗ-
порушником лінії фіксації
світлофора
4
Порушення правил
зупинки/стоянки ТЗ
максимальний час
припинення руху ТЗ;
GPS-координати ділянки, в
якій зафіксовано ТЗ (зона
контролю);
відомості про параметри
контрольованої ділянки
автомобільної дороги, що
виключають наявність
порушення ПДР
не менше двох оглядових
фотографій, що дозволяють
встановити факт припинення руху
ТЗ на ділянці автомобільної
дороги протягом часу, що
перевищує максимально
встановлений для цієї ділянки
5
Порушення правил руху
і зупинка на смузі для
маршрутних
транспортних засобів
зафіксований час
знаходження ТЗ на смузі,
призначеній для маршрутних
транспортних засобів;
граничний час знаходження
ТЗ на смузі, призначеній для
маршрутних транспортних
засобів, при перевищенні якого
здійснюється фіксація
не менше двох оглядових
фотографій, за якими можна
однозначно встановити факт
знаходження ТЗ на смузі,
призначеній для маршрутних
транспортних засобів
6
Порушення
установленої для
транспортних засобів
заборони виїзду на
смугу зустрічного руху
зафіксований проміжок часу
знаходження ТЗ на смузі
зустрічного руху
не менше двох оглядових
фотографій, за якими можна
однозначно встановити факт
знаходження ТЗ на смузі
зустрічного руху
7
Порушення
встановленої для
транспортних засобів
заборони рухатися
тротуарами чи
пішохідними доріжками
зафіксований проміжок часу
знаходження ТЗ на тротуарі чи
пішохідній доріжці
не менше двох оглядових
фотографій, за якими можна
однозначно встановити факт
знаходження ТЗ на тротуарі чи
пішохідній доріжці